Nog nooit van Magdalena Abakanowicz gehoord? Geen zorgen, na deze rondleiding vergeet je haar nooit meer! Duik in het indrukwekkende leven en werk van deze Poolse kunstenaar. Ze was haar tijd ver vooruit. Haar textiele sculpturen spreken over oorlog, natuur en vrijheid – en die verhalen zijn nu nóg actueel. Verwacht reusachtige kunstwerken, bijzondere verhalen én een kijkje in hoe haar invloed nog steeds doorklinkt in de kunst van nu.
Over de tentoonstelling
Misschien ken je haar naam nog niet, maar de Poolse kunstenaar Magdalena Abakanowicz (1930–2017) hoort bij de grootste kunstenaars van de vorige eeuw. Ze wordt gezien als een van de grondleggers van de installatiekunst. Met haar indrukwekkende sculpturen raakte ze onderwerpen die nu nog steeds belangrijk zijn. Haar werk inspireert kunstenaars wereldwijd tot op de dag van vandaag. Dit voorjaar brengen het TextielMuseum, Het Noordbrabants Museum en het Provinciehuis Noord-Brabant samen haar bijzondere verhaal tot leven. Een unieke kans om het complete werk van deze baanbrekende kunstenaar te ontdekken!
WAT IS ER TE ZIEN?
✓ Monumentale wandtapijten van Magdalena Abakanowicz vol textuur en kracht
✓ Verhalende sculpturen die menselijke vormen verbeelden en emoties oproepen
✓ Thematische opstellingen over natuur, identiteit en collectiviteit.
✓ Contrapunten van nu, met werk van o.a. Marlene Dumas en Anish Kapoor
Is er een kunstwerk of object dat je niet wil missen tijdens de rondleiding? Laat het ons weten in het reserveringsformulier.
Praktische informatie
Groepsgrootte | max. 15 personen per rondleider (daarboven € 5 per persoon extra) |
Duur | 60 minuten |
Data | van 18 april t/m 24 augustus 2025 |
Starttijd | dinsdag t/m zondag tussen 11:15 en 15:30 uur |
Talen | Nederlands, Duits en andere talen op aanvraag |
Kosten per rondleiding | € 100 (Nederlands) en € 115 (anderstalig) (exclusief entreekosten) |
Reserveren | twee weken van tevoren via onderstaande knop |
Goed om te weten: het invullen van het formulier is nog geen definitieve toezegging van de rondleiding.